Nowe zasady pracy salonu stylizacji paznokci
Od początku kwietnia, kiedy to salony stylizacji paznokci w całej Polsce zostały zamknięte, sytuacja usługodawców stała się niezwykle trudna, opłaty stałe (czynsz, prąd, woda, opłaty związane z utrzymaniem pracowników) w wielu przypadkach, nawet pomimo pomocy rządowej nie zostały na tyle obniżone, by zapewnić przetrwanie wielu z nich. Branża beauty jest jedną z tych, które ucierpiały najbardziej. Przed nami trzeci etap odmrażania gospodarki, w ramach którego salony kosmetyczne, fryzjerskie, a także salony stylizacji paznokci zostaną otwarte.
Nie oznacza to oczywiście końca pandemii dlatego powrót aktywności salonów wiąże się z obowiązkiem wprowadzenia zmian, tak by nie stały się one źródłem ani wektorem przenoszenia zakażenia. Co ciekawe, część z zaleceń rządowych nie wniesie niczego nowego do pracy salonów, biorąc pod uwagę, że temat dezynfekcji czy sterylizacji stanowi „chleb powszedni” pracy stylisty paznokci.
JAK WCZEŚNIEJ:
-
Ręce Twoje i klientki, muszą przed zabiegiem być poddane dokładnej dezynfekcji (środkiem na bazie alkoholu- min 60%) poprzedzonej ich umyciem wodą z mydłem, oczywiście niezależnie od dezynfekcji obowiązuje noszenie rękawiczek przez osobę wykonującą zabieg.
-
Narzędzia wielokrotnego użytku powinny być poddane sterylizacji. Preferowane jest stosowanie narzędzi jednorazowych tam gdzie to możliwe. Serwety kosmetyczne, gaziki powinny być wyrzucane po każdym zabiegu.
CO SIĘ ZMIENI:
-
Umówienie wizyty ma odbywać się tylko za pośrednictwem internetu lub telefonicznie, nie osobiście, przed wizytą powinien być zebrany wywiad epidemiologiczny lub wypełniona i podpisana przez klientkę ankieta. Pobierz wzór:
-
Poczekalnia powinna być zlikwidowana, klientki muszą być umawiane na godzinę z zaplanowaną między zabiegami przerwą pozwalającą zdezynfekować miejsce pracy, w tym powierzchnie dotykane przez klientkę. Ważne by fotel, na którym siedzi klientka był wykonany z materiału nadającego się do dezynfekcji. Napoje serwowane w czasie zabiegu powinny być jedynie w formie butelkowanej.
- Na zabieg klientka przychodzi bez osób towarzyszących..
-
Organizacja miejsca pracy, powinna być tak przemyślana by nie trzeba było się przemieszczać, wszystkie sprzęty powinny znajdować się w zasięgu ręki, jeżeli lakiery trzymasz w gablocie lub na wystawkach ustawionych na półce, powinny być wybrane przed zabiegiem by uniknąć potrzeby wstawania w czasie zabiegu. Jeżeli w salonie jest więcej niż jedno stanowisko pracy powinien być zachowany 2-metrowy odstęp między nimi lub jeżeli jest to niemożliwe właściciele salonów powinni umieścić przepierzenia między stanowiskami.
-
Zakazane jest noszenie biżuterii w czasie zabiegu, włączając w to obrączki, dotyczy to zarówno stylistki jak i klientki (warto w czasie umawiania wizyty wspomnieć o tym klientce).
-
Rękawiczki muszą być zmieniane między poszczególnymi klientkami. Po założeniu rękawic nie wolno dotykać niczego co nie jest związane bezpośrednio z zabiegiem (twarzy, włosów, klamek).
-
Po rozpoczęciu zabiegu nie można dotykać telefonu – dotyczy to w równej mierze stylistki jak i klientki, jeżeli jednak dojdzie do kontaktu z powierzchnią telefonu, dłonie należy ponownie zdezynfekować, a rękawiczki zmienić.
-
Zakrywanie ust i nosa zarówno przez stylistkę jak i klientkę jest obowiązkowe. Wskazane jest również stosowanie gogli, przyłbic lub ochronnych ścianek.
-
Stylistka powinna być zaopatrzona w odzież roboczą, zmienianą regularnie. Mogą to być również jednorazowe fartuchy ochronne.
- W widocznym miejscu powinny być umieszczone instrukcje mycia i dezynfekcji rąk oraz instrukcje zdejmowania i nakładania maseczek i rękawic ochronnych.
-
Preferowana płatność to płatność bezgotówkowa.
Nie należy się spodziewać, że obroty salonów stylizacji paznokci będą od razu na tym samym poziomie co przed pandemią, co jest związane chociażby z koniecznością zastosowania obostrzeń, a co za tym idzie zmniejszenia liczby przyjmowanych klientów i konieczności planowanych przerw w czasie pracy, jednak zdecydowanie jest to milowy krok ku „normalności”. Dbajmy o siebie i swoich klientów.